Mi is az a fogorvosi SEO?

A SEO, magyarán a keresőoptimalizálás fogalma napjainkra már közismertté vált. Ha többet nem is, annyit nagyon sokan tudnak róla, az a funkciója, hogy egy-egy honlapot a keresőkben előbbre vigyen.
Innentől kezdve viszont szanaszét robog az ismeret.
Vannak, akik a kézrátételhez hasonlítják, kell egy “kézrátevő” online marketing szakember – amerikai filmekben látunk ilyeneket – aki elintézi, hogy a mi honlapunk legyen a világ összes keresőjében az első, bárhol, bármikor, bármilyen internetes eszközön.
Jómagam nem ezen az oldalon állok, én kiindulópontként a marketing tudományában bízom és a megrendelővel való együttműködésben.

Digitális marketing és fogorvoslás
Digitális marketing és fogorvoslás

A fogorvosi tevékenység sajátosságai

Tehát mielőtt bármihez is hozzányúlnánk, ugyanúgy számba kell vennünk a fogorvoslás általános és helyi sajátosságait, mint ahogyan a szájsebész sem szikével, vésővel és kalapáccsal kezdi a munkát, hanem panorámaröntgennel, CT-vel vagy MRI felvétellel.
Mondok is erre példát.

A marketingben létezik a teljesítményrés fogalma

E mögött a fogalom mögött felsejlik egy olyan általános jelenség, hiba, ami egy-egy teljes szakmára jellemző.
A fogorvoslás terepén a teljesítményrés a fájdalomtól való félelem.
A fogorvostól szinte mindenki fél.
És innen máris nyílik egy marketing lehetőség a fogorvosi marketing számára a versenyelőny megkaparintásához a konkurensekkel szemben: a fájdalommentes fogászat!

Hirdetés




Ennél persze még tovább lehet lépni, stresszmentesnek kell ígérni (és persze meg is valósítani) az orvossal történő találkozást. Lehet a fogbeteg bódult állapotában is kemény beavatkozásokat végezni. A lényeg, amit a potenciális páciens tudomására kell hozni: nem fog fájni!
Ez mindaddig működik hatékonyan, amíg valóban fájdalom- és stresszmentes a beavatkozás, és még nem mindenki ígéri ugyanezt!

A marketingben a páciens szempontja a legfontosabb
A marketingben a páciens szempontja a legfontosabb

Persze a fogorvosi paradoxon még mindig érvényes: a fogorvoslásban a legfájdalmasabb művelet a fájdalomcsillapítás.

A helyi sajátosságok is sokszínűek. Munkanélküliséggel terhelt vidéken kevesebb lesz az implantáció iránti igény, mint prosperáló világvárosi környezetben.

Három magyar városban – Budapest, Győr, Eger – ilyen egymáshoz viszonyított arányban kerestek fogorvost az emberek. A kép bal alsó sarkában az öt év átlagában megmutatkozó keresési arányok jól mutatják az eltérő adottságokat – legalábbis a nagyságrendeket. Forrás: Google Trends

Nem mindegy, hogy hány praxis működik már a környezetünkben, mire specializálódtak, milyen árakon dolgoznak.
Milyen munkaterületekre specializálódjon a mi praxisunk? Ugyanis mindenben nem lehetünk elsők, a gyerekfogászat, a fogmegtartás, az implantológia vagy milyen egyéb szakmai ág legyen az elsődleges?

Kulcsszavak, kulcskifejezések

E fentebb leírt terepszemle nyomán megkapjuk a tevékenységünkre leginkább jellemző kulcsszavakat.
A SEO-s munkája itt folytatódik: a megfelelő súlyponti helyeken, meta tag-ekben, a szövegben kell ellenőriznie ezek meglétét.
A technikai SEO során a képek több szempontú elemzése következhet. Esztétika, sajátos SEO-s szakmai szempontok (például alternatív szöveg – ún. alt meta tag), betöltési gyorsaság…

Itt is sajátos, a fogorvosi szakmára jellemző dilemmák vetődnek fel. Vajon az emberek szívesen néznek-e szétroncsolt fogsorokat vagy inkább a széppé varázsolt végeredményt, a mosolyt kedvelik?
Meglehet az “ilyen volt – ilyen lett” klasszikus módszer lesz a nyerő stratégiánk?
(Erre az utóbbi marketing megoldásra egy nagyon jó és szép példát mutathatunk a Fogorvos Székesfehérvár oldalunkon.)
A kulcsszavakkal persze nem árt vigyázni. Látok olyan webes hirdetést, amely parodontológust ajánl. Fogadni mernék, hogy ezer egyszerű fogágy bántalomban szenvedő páciensből ha 5 ismeri a parodontológia fogalmat!

A laikus szövegíró nem tudja, hogy érdemes a Látens Szemantikai Indexelés eszközével is élni. A látókörünk szélességének bizonyítását segíti, ha például implantációról írunk, megemlítjük, hogy ismerjük a Nobel Biocare és a Straumann készítményeit is.

Kapcsolatok, linkek, eszközök

Óvatosan kell bánnunk a kapcsolatokkal. A tehenészet honlapjáról felajánlott link nem igazán releváns, aligha illik majd bele a linképítés koncepciójába.
Szükség van a folyamatos elemzésre, a keresőkben történő megjelenés erősítésére, vagyis érdemes kapcsolódni például a Google Search Console, Analytics, Google Cégem fiókokhoz. Az utóbbi esetében a kulcsszavainkkal a pályatársakkal fog a praxis megküzdeni. A SEO ebben is komoly partner lesz.

Láthatjuk a fentiekben leírt vázlatos terepszemléből is, hogy nagyon is helyénvaló a specializáció a SEO-s szempontjából, amikor is fogorvosi SEO-ról beszél. De ez a szempont nyilván Önnél, egy praxis, egy rendelő marketingjéért tenni akaró orvos vagy fogorvosi praxis menedzser szempontjából is fennáll!
A honlap SEO szempontú elemzése vagy a SEO tanácsadó megbízása az Ön számára bizonyosan hasznos befektetés lesz – érdeklődjön, keressen most!
info(at)bognarstudio.hu

Ajánlat kérés, üzenet: