Home » Fogorvos, fogászat » Érdekességek a fogorvoslás világából
Érdekességek a fogorvoslás világából | Fogorvosi marketing

Érdekességek a fogorvoslás világából

Fogorvoslás: így ajánlják magukat a fogorvosi praxisok

Bognár László
Bognár László

Tekintsük át mintaként, mit is kínálnak a weben a budapesti fogászatok, fogorvosok a fogorvoslás területéről.
Nézzük meg egy tetszőleges budapesti koordinátára állítva a keresést, hogy az első ötven találat + a hirdetések a címsorukkal milyen tulajdonság típusokkal igyekszenek az interneten a fogászati kezelést keresők kedvébe járni. Vagyis milyen tipológia jellemzi a kínálatot, milyen igényeket szeretnének kielégíteni.

Számos fogorvosi rendelő, praxis csupán a nevét vitte webre és annyit, hogy ez egy rendelő. Viszont 41 címsor tartalmazott legalább egy tulajdonságot vagy minőség megjelölést.
(A keresőben megjelenő címsor az adott weboldal title (cím) tag-jével adható meg. Hirdetések (Google Ads) esetén pedig külön meg kell azt fogalmazni).

Fájdalommentes fogászat

Tudjuk, hogy a fogorvoslás úgynevezett teljesítményrése a fájdalomtól való félelem. A valamilyen értékelhető minőséget, tulajdonságot is tartalmazó 41 címsorból 6 hivatkozott a fájdalommentes fogászat képviseletére, ígérte azt. Ilyen meghatározások bukkantak elő:
– fájdalommentes fogászat
– fájdalommentes kezelés
– fájdalommentes fog implantátum beültetés

Helymegjelölés

Egyszerű helymegjelölést 5 címsorban lelhettünk. A tipikus példa:
– fogorvos a Délinél
– magán fogászat a Nyugatinál
– fogorvos 5. kerület

Az ilyen típusú helymegjelölés nagyvárosokban lehet célravezető és azok körében, akiknek fontos, hogy a közelben valósuljon meg az ellátásuk.
A helymegjelölés gyakran minőségi felhangot is kap. A belvárosi fogászat megfogalmazás nem csak a helyet, a belvárost jelenti, hanem némi exkluzív töltetet is tartalmaz, hiszen a belváros a fény, a csillogás, a gazdagság nimbuszával is rendelkezik.
Ehhez hasonlítható a Fogászat Budapest szívében megfogalmazás is.

injekció fogorvosi kézben
Nem fog fájni?

Minőségi fogorvoslás

Valamilyen minőségi kitételt 8 címsorban találtam. Például ilyeneket:
– tapasztalt fogorvosok
– minőségi fogászat
– exkluzív fogászat (ennek jelentése nagyjából: vastagabb pénztárca kell)
– az egyik legjobb fogorvoscsapat (hogy miben, az rejtély marad)
– német szakmai tapasztalat
– barátságos fogászat
– az Év Magánrendelője (marketing szempontból kitűnő a díjakra hivatkozás!)
– modern fogászati rendelők
– szerethető fogászat (ez azért nem semmi!)

Specializáció

Nem minden praxis akar mindenféle ártalmat kezelni, a specializációval reméli a maga tortaszeletét kihasítani. A 4 találatból ismétlés nélkül:
– implantológia és szájsebészet
– esztétikai fogászat, implantátum
– biológiai fogászat, fogszabályozás, implantátum

Gazdasági előny

Gazdasági előnyre utaló szövegre mindössze 3 példát találhattam.
– kedvező árak és garancia
– egészségpénztári fizetés
– kedvezmények július 31-ig

Azonnali kezelések

Az azonnali beavatkozás lehetőségét 4 helyen kínálták föl a címsorban.
– várakozás nélkül
– fogorvosi ügyelet
– sürgősségi fogorvosi ellátás

Konklúzió helyett – a pozicionálásról

“A marketingszakma pozicionálásnak hívja a vállalkozások részéről megnyilvánuló azon aktív magatartást, amelynek során megkeresik kínálatuk megkülönböztető ismérveit, kialakítanak egy ún. egyedi értékesítési ajánlatot, majd ezt folyamatosan kommunikálják a potenciális vevőknek.”

Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing

A pozicionálás során gyakorlatilag kiválasztjuk magunknak az ügyfeleinket! Ha nem mondunk semmit, akkor nagyon esetlegessé lesz a sikerünk.
A keresőkben, elsősorban most a Google keresőjéről van szó, a találati tábla (SERP – Search Engine Results Page) felsorolásában a megjelenésünk címsora a legerősebb elem. Az alatta lévő kisebb és halványabb fontokkal (description) ugyan “színezhetjük” a mondanivalónkat, és ezt ne is mulasszuk el. Ám a címsort egészen biztosan olvasni fogja az, aki fogorvost, fogászatot, szájsebészt, implantológust keres.

Arra persze nem adhatok tippet, hogy a fentebb kikutatott és leírt típusokból melyik lehet eredményes, mert ahány praxis, annyiféle marketing cél lehetséges, és ahány hely, község, város létezik, annyiféle körülmény befolyásolhatja a pozicionálással kapcsolatos döntésünket.

Hívja az ilyen típusú online marketing munkák elvégzéséhez segítségül az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztesét, most!
Kapcsolat

Szólj hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.